افرا گرافیک

گروه مشاوران طراحی افرا در زمینه انواع امور طراحی ، چاپ، طراحی سایت و مالتی مدیا فعالیت می کند. 66120694 و 66120698 و 09122246022

افرا گرافیک

گروه مشاوران طراحی افرا در زمینه انواع امور طراحی ، چاپ، طراحی سایت و مالتی مدیا فعالیت می کند. 66120694 و 66120698 و 09122246022

صفحه آرایی مجله|صفحه آرایی|هزینه صفحه آرایی

طراحی مجله|صفحه آرایی مجله|قیمت صفحه آرایی|هزینه صفحه آرایی

طراحی مجله‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بدون کمک تبلیغات به فروش برسند. هنگامی‌که بیننده در مجله‌فروشی‌ها به طراحی هزاران مجله نگاه می‌افکند اهمیتی به ظاهر فیزیکی مجله داده می‌شود. تا آنجا که صفحه‌ آرائی مجله و طراحی مجله به هم مربوط می‌شوند، صفحه آرایی روزنامه و مجله هم از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند ولی، از طرف دیگر به طور چشم‌گیری با هم متفاوتند. بدون تردید، عناصر بصری یکسان هستند: فضای سفید، تصاویر، نوع نمایش، نوع متن و برخی تزئینات تایپوگرافی. حتی می‌توان گفت؛ وظایف اساسی در هر دو وسیله ارتباطی یکسان است، مسلماً افرادی که صفحه آرایی روزنامه و صفحه آرایی مجله را انجام میدهند سعی در ترغیب و تداوم توجه خواننده‌ ها دارند. روزنامه‌ها با حقایق سر و کار دارند و اشتیاق طبیعی برای خواندن اخبار در وجود خواننده ‌ها وجود دارد و آن ها را به ‌آن سمت سوق می‌دهد. بیشتر طراحان مجله‌ ها با سرگرمی، و تجدید نظریات سر و کار دارند. درحالی ‌که طراحان روزنامه ‌ها ممکن است سی آیتم یا بیشتر در هر صفحه، مطلب داشته باشند، صفحه آرایی مجلات، اغلب چند صفحه را به یک مقاله اختصاص می‌دهند و هنگامی ‌که ظاهر مجلات مطرح باشند؛ مورد توجه افراد نکته‌ سنج ‌تر قرار می‌گیرد. حداکثر استفاده از تکنیک‌های گرافیکی در جذب خواننده، تنها یک امر مطلوب برای چاپ مجله‌ها نیست بلکه، امری ضروری است. بنابراین، اگرچه قواعد تایپوگرافی و طراحی ممکن است همانند باشند، ولی کاربرد آن ها باید متفاوت باشد. اصول صفحه‌آرائی مجلات به تبلیغات نزدیک ‌تر است تا به روزنامه ‌ها. در هر مورد، تلاش فراوانی شده است تا بیشترین قدرت فروش از طریق استفاده از بهترین تکنیک‌های بصری به‌دست آید.
اصول طراحی مجله و صفحه‌آرایی مجلات : طراحی نشریات و صفحه‌آرایی نشریات را می‌توان در سه قالب مهم طراحی روزنامه،صفحه آرایی کتاب و صفحه آرایی مجلات تقسیم‌بندی نمود. از این میان روزنامه‌ها به دلیل وظیفه اطلاع‌رسانی و داشتن آیتم‌های مختلف خبری، خوانندگان خاص و تقریباً ثابتی را دارا می‌باشند که دیگر احتیاجی به صفحه‌آرایی و گرافیک خاص و خلاقیت و نوآوری‌های بدیع در هر شماره را ندارد، اگرچه نوع طراحی آنها باعث جذب بیشتر خوانندگان و افزایش تیراژ روزافزون‌شان می‌شود.
طراحی و صفحه‌آرایی کتاب‌ها نیز مطابق با سلایق خوانندگان و موضوعات آنها انجام می‌پذیرد؛ سادگی و در اغلب موارد عدم گرافیکی بودن صفحات از ویژگی‌ خاص کتاب‌هاست، چرا که پیشفرض مطالعه کتب، نیاز مخاطب به مطالب کتاب تشخیص داده شده و صفحه‌آرایی گرافیکی را جزو عوارض و فرعیات آن می‌شمارند و بیشتر به نوع چاپ و جنس ورق‌های کتاب بها داده می‌شود.

 صفحه آرایی

اصولا مجله‌ها باید اینگونه‌ باشند که دائماً بدون کمک تبلیغات به فروش برسند. هنگامی‌که افراد در روزنامه فروشی ها به مجله ها نگاه می‌کنند توجهی به ظاهر فیزیکی مجله ها و همچنین طراحی مجله داده می‌شود. تا آنجا که صفحه‌ارائی و طراحی نشریات به هم ارتباط دارند، روزنامه و مجله هم از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند ولی، از جهت دیگر به طور چشم‌گیری با هم متفاوتند. بدون تردید، عناصر بصری اساسی ـ در هر مورد ـ یکسان هستند: فضای سفید، تصاویر، نوع نمایش، نوع متن و برخی تزئینات تایپوگرافی. حتی می‌توان گفت که؛ وظایف اساسی در هر دو وسیله ارتباطی یکسان است، به طور حتم طراحان گرافیستی که روزنامه و مجله را صفحه‌آرائی می‌کنند سعی در ترغیب و ادامه توجه خواننده‌ ها دارند. بیشتر مجله‌ ها با سرگرمی، و تجدید نظر سر و کار دارند. درحالی ‌که روزنامه ممکن است چندین و چند بخش یا بیشتر در هر صفحه، مطلب داشته باشند،در مبحث چاپ مجله، اغلب چند صفحه را به یک مقاله اختصاص می‌دهند و هنگامی‌که ظاهر مجلات مطرح باشند؛ مورد توجه افراد نکته‌ سنج ‌تر قرار می‌گیرد. حداکثر استفاده از طرح های گرافیکی جذاب در جذب خواننده، تنها یک امر مطلوب برای مجله‌ها نیست بلکه، امری است واجب. بنابراین، اگرچه قواعد تایپوگرافی و طراحی ممکن است همانند باشند، ولی کاربرد آن ها باید متفاوت باشد.  صفحه‌آرائی  اصولی مجلات به تبلیغات نزدیک ‌تر هستند تا به روزنامه ‌ها. در هر مورد، تلاش وافری شده است تا بیشترین قدرت فروش از طریق استفاده از بهترین تکنیک‌های بصری به‌دست آید.

 

طراحی مجله‌ها باید به‌گونه ‌ای باشد که دائم بدون تبلیغات به فروش برسند.

 

 صفحه ارایی

 

مهمترین نکته در صفحه‌آرائی مجله : "عملکرد"

پیدا کردن عملکرد در صفحه‌آرائی مجله‌ها نه دشوار است و نه منحصر به‌فرد. عملکردها به‌ اختصار عبارتند از:
۱- جلب توجه سریع خواننده به مجله یا بخشی از آن
۲- تداوم توجه تا خواننده بتواند و بخواهد مطالب ارائه شده را بخواند. هر صفحه‌آرائی، آشکارا باید در دو زمینه ذکر شده موفق باشد. اگر توجه خواننده جلب نشود، شکست محسوب میشود، و اگر توجه فرد ادامه دار نباشد یا به دلیلی خواننده از ادامه توجه و خواندن اجتناب کند، موفقیت عملکرد شماره 1 فاقد ارزش خواهد بود. شاید مهمترین عناصر جلب ‌توجه به طراحی ماهنامه ها یا مجلات؛ رنگها، عکسها، تصویرسازی و عناوین آن باشد. یک خوانندهٔ بالقوه که مجله را ورق می‌زند معمولا بیشتر از ۱۰ ثانیه برای این کار وقت نمی‌گذارد. اگر توجه اش، در این مدت جلب نشود، قید آن را میزند. رنگ و فوت نیز مؤثر است چون شخص را در معرض عکس ‌العمل سریع قرار می‌دهد. مجله‌های تصویری موجود در بازار عکس‌ها را به‌عنوان اولین ابزار جهت جلب توجه قرار می‌دادند. تأثیر آن ها در صفحه‌آرائی نشریات آن قدر چشم ‌گیر بوده که همه مجله ها عمدتاً از عکس به ‌عنوان ابزار جلب توجه استفاده می‌کنند. بسیاری از مجلات پشت سر هم برای اغلب مقالاتشان از یک لی اوت (Layout) استاندارد استفاده می‌کنند . این موضوع بستگی به یک تصویر بزرگ جذاب دارد که نگاه خواننده را جلب کند و در وهله‌ٔ بعدی موضوع متن که در ترتیبی منطقی قرار گرفته باشد تا بتواند توجه خواننده را حفظ نماید. بعد از عکس می‌توان انتظار داشت که خواننده برای توضیح به زیرنویس آن توجه کند، به‌وسیله عنوان، خواننده ترغیب می‌شود و عنوان، مانند یک فلش او را به متن مقاله هدایت می‌کند.
سرتیتر یا عنوان، به ‌ویژه هنگامی ‌که با فضای خالی زیادی همراه باشند می‌توانند توجه خواننده را به‌ اندازه کافی نگهدارند و در او اشتیاق ایجاد میشود. سر تیتر و عنوان، همراه با عکس‌ها و تصاویر بسیار مؤثرند و هم‌چنین کار خود را هم به ‌تنهائی انجام می‌دهند.

 

صفحه آرایی افراگرافیک

جهت کسب اطلاعات بیشتر از صفحه آرایی و یا استعلام هزینه صفحه آرایی با شماره های شرکت افراگرافیک تماس حاصل فرمایید:

 •   تلفن: 66120698-021  -  66912056-021

 •   همراه: 09122246022

 •   پست الکترونیک: info@afragraphic.ir

 •   وب سایت: www.afragraphic.ir

 •   تلگرام: www.telegram.me/afragraphic_ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.